Zoekresultaten (517)
U zoekt op ‘onderwijs’ U zoekt in Kamerstukken, Overige Kamerstukken, Position paper, Vaste commissie voor Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
Op deze pagina staat een overzicht van de meest recente Kamerstukken.
Position paper Basisschool Sterre der Zee t.b.v. rondetafelgesprek Schoolmaaltijden in het primair en voortgezet onderwijs d.d. 25 september 2024
Position paper Basisschool Sterre der Zee t.b.v. rondetafelgesprek Schoolmaaltijden in het primair en voortgezet onderwijs d.d. 25 september 2024. Waarom de subsidie voor Schoolmaaltijden niet moet worden afgeschaft. De discussie over het al dan niet verlengen...
2024D31316
Position paper O. van Schayck t.b.v. rondetafelgesprek Schoolmaaltijden in het primair en voortgezet onderwijs d.d. 25 september 2024
Position paper O. van Schayck t.b.v. rondetafelgesprek Schoolmaaltijden in het primair en voortgezet onderwijs d.d. 25 september 2024. 25-09-2024 Gespreksnotitie Schoolmaaltijden tbv RTG 25-9-2024 (Prof Onno van Schayck) Deze notitie bespreekt het belang, de effecten en...
2024D31169
Position paper R. Gabriëls t.b.v. rondetafelgesprek Gevolgen wetsvoorstel Wet Internationalisering in balans d.d. 13 juni 2024
beleid in plaats van generiek beleid. Maar gezien het algemene culturele en maatschappelijke belang van het universitaire taalbeleid is het juist goed als de regie in handen van de minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap...
2024D24811
Position paper UvA t.b.v. rondetafelgesprek Gevolgen wetsvoorstel Wet Internationalisering in balans d.d. 13 juni 2024
Position paper UvA t.b.v. rondetafelgesprek Gevolgen wetsvoorstel Wet Internationalisering in balans d.d. 13 juni 2024. ?í UvA input voor Rondetafgeelvgoelsgpern ek WiTBweede Kamer 13 juni 2024 Algemene indruk ?˘?˚???h?À?????}?v?ˆ?˚?„?’???Z?„?}?À?˚?„?l?]?i?L?}?˚?›???Z?˚?˚?o?˚?v?ˆ???ı???˚?o?˚?]?ˆ?˚???’?ˆ?}?˚?o???À???
2024D24346
Position paper ISO t.b.v. rondetafelgesprek Gevolgen wetsvoorstel Wet Internationalisering in balans d.d. 13 juni 2024
hierbij een risico voor de kwaliteit van het onderwijs. (Internationale) docenten die namelijk anderstalig onderwijs verzorgden, zullen dat nu moeten gaan doen in het Nederlands. Dit kan risico's meebrengen voor de kwaliteit van het onderwijs...
2024D24347
Position paper Brainport Eindhoven t.b.v. rondetafelgesprek Gevolgen wetsvoorstel Wet Internationalisering in balans d.d. 13 juni 2024
Position paper Brainport Eindhoven t.b.v. rondetafelgesprek Gevolgen wetsvoorstel Wet Internationalisering in balans d.d. 13 juni 2024.
2024D24169
Position paper AOb t.b.v. rondetafelgesprek Gevolgen wetsvoorstel Wet Internationalisering in balans d.d. 13 juni 2024
reden voor ontslag kunnen opleveren. Conclusie De AOb roept de Vaste Kamercommissie op om zorgvuldig om te gaan met de belangen en rechten van internationale docenten die hebben aangetoond van grote waarde te zijn voor de...
2024D24193
Position paper CBS t.b.v. rondetafelgesprek Gevolgen wetsvoorstel Wet Internationalisering in balans d.d. 13 juni 2024
Position paper CBS t.b.v. rondetafelgesprek Gevolgen wetsvoorstel Wet Internationalisering in balans d.d. 13 juni 2024. Door de coronapandemie was de studiepuntmobiliteit de laatste jaren beduidend lager dan onder degenen die in studiejaar 2018/’19 hun diploma hebben...
2024D24345
Position paper O. van Vliet t.b.v. rondetafelgesprek Gevolgen wetsvoorstel Wet Internationalisering in balans d.d. 13 juni 2024
van studen f. In de toets anderstalig ondercwijonts ewxtorudele t rekfacenitonrg en.g ruimte bestaan voor kleine, unieke opleidingen, en oz en wereldwijd aanzien genieten om hun onderwijs in verzorgen. Dat uis it bhelant ooggrijk punt vvan...
2024D24341
Position paper UCR t.b.v. rondetafelgesprek Gevolgen wetsvoorstel Wet Internationalisering in balans d.d. 13 juni 2024
Position paper UCR t.b.v. rondetafelgesprek Gevolgen wetsvoorstel Wet Internationalisering in balans d.d. 13 juni 2024. Laatstgenoemde is een uniek samenwerkingsverband tussendr ie Zeeuwse onderwijsinstellingen (MBO, HBO en WO), de universiteiten van Utrecht en Wageningen, Koninklijk Nederlands...
2024D24175
Position paper 4TU t.b.v. rondetafelgesprek Gevolgen wetsvoorstel Wet Internationalisering in balans d.d. 13 juni 2024
rekening mee gehouden wordt. - Het steeds groter wordend tekort aan hoogopgeleide technici geldt ook voor de TU’: s wij zelf kunnen niet zonder internationale staf. Het is zowel voor de wetenschap als voor het bedrijfsleven...
2024D24186
Position paper Nuffic t.b.v. rondetafelgesprek Gevolgen wetsvoorstel Wet Internationalisering in balans d.d. 13 juni 2024
Position paper Nuffic t.b.v. rondetafelgesprek Gevolgen wetsvoorstel Wet Internationalisering in balans d.d. 13 juni 2024. De economische effecten van internationalisering in het hoger onderwijs en mbo | CPB.nl) • Nuffic kan met cijfers en data helpen...
2024D23856
Position paper UM t.b.v. rondetafelgesprek Gevolgen wetsvoorstel Wet Internationalisering in balans d.d. 13 juni 2024
Position paper UM t.b.v. rondetafelgesprek Gevolgen wetsvoorstel Wet Internationalisering in balans d.d. 13 juni 2024. Met deze gespreksnotitie doe ik nadrukkelijkeen oproep voor maatwerk in wet- en regelgeving zodat onderwijsinstellingen internationaal talent in Limburg kunnen blijven...
2024D23972
Position paper Vereniging Hogescholen t.b.v. rondetafelgesprek Gevolgen wetsvoorstel Wet Internationalisering in balans d.d. 13 juni 2024
Position paper Vereniging Hogescholen t.b.v. rondetafelgesprek Gevolgen wetsvoorstel Wet Internationalisering in balans d.d. 13 juni 2024. Hiervoor is een governanceproces ingericht, waarbij aan de hand van de criteria vastgelegd in AMvB TAO wordt beoordeeld of instellingen...
2024D24140
Position paper UNL t.b.v. rondetafelgesprek Gevolgen wetsvoorstel Wet Internationalisering in balans d.d. 13 juni 2024
die aansluiten op zelfregie universiteiten en met de Toets Anderstalig Onderwijs als sluitstuk Universiteiten vinden het positief dat met de WIB duidelijkheid komt over het gewenste langetermijnbeleid voor internationalisering van het hoger onderwijs en dat er...
2024D24138
Position paper L. Jensen t.b.v. rondetafelgesprek Gevolgen wetsvoorstel Wet Internationalisering in balans d.d. 13 juni 2024
Position paper L. Jensen t.b.v. rondetafelgesprek Gevolgen wetsvoorstel Wet Internationalisering in balans d.d. 13 juni 2024. Zij zouden de maatschappelijke verantwoordelijkheid moeten voelen om opleidingen en studentenhuisvesting voor Nederlandse studenten toegankelijk te houden. Tot dusver hebben...
2024D23776
Position paper AJN t.b.v. rondetafelgesprek Thuiszitters en thuisonderwijs d.d. 23 mei 2024
de jeugdgezondheidszorg. Bijvoorbeeld: Er komt bij mij als jeugdarts een leerling die steeds halverwege de dag hoofdpijn krijgt. De huisarts heeH geen medische problemen gevonden. Dan kijk ik samen met deze leerling en ouder(s) hoe deelnemen...
2024D20411
Position paper I. Paalman-Dijkenga t.b.v. rondetafelgesprek Thuiszitters en thuisonderwijs d.d. 23 mei 2024
Onderwijs is een oefenplaats voor elk kind is participant, altijd. Uitsluiting in het onderwi gelijktijdig uitslmaauittscing haplaapijts. vHinet drt evcan ht dwe ordt dan geschon doordenking van nieuwe wetgeving rond onderwijs en vervangin een mooie uitdaging...
2024D20046
Position paper Inspectie van het Onderwijs t.b.v. rondetafelgesprek Thuiszitters en thuisonderwijs d.d. 23 mei 2024
en thuisonderwijs vanuit het perspectief van passend onderwijs: (juridische) mogelijkheden voor maatwerk passend onderwijs en het toezicht daarop door de inspectie Taken en bevoegdheden Inspectie van het Onderwijs De Inspectie van het Onderwijs (hierna: inspectie)...
2024D19614
Position paper W. de Heer t.b.v. rondetafelgesprek Thuiszitters en thuisonderwijs d.d. 23 mei 2024
verkenning met betrekking tot de motie Van Meenen en Paul” (Van Gerven, 2023). Zeer makkelijk lerenden die vanwege niet passend onderwijs thuis zitten, hebben recht op en behoefte aan onderwijs. Thuisonderwijs is voor hen noodzakelijk...
2024D19612
Position paper NVvTO t.b.v. rondetafelgesprek Thuiszitters en thuisonderwijs d.d. 23 mei 2024
Position paper NVvTO t.b.v. rondetafelgesprek Thuiszitters en thuisonderwijs d.d. 23 mei 2024.
2024D19620
Position paper Ouders & Onderwijs t.b.v. rondetafelgesprek Thuiszitters en thuisonderwijs d.d. 23 mei 2024
Position paper Ouders & Onderwijs t.b.v. rondetafelgesprek Thuiszitters en thuisonderwijs d.d. 23 mei 2024.
2024D18957
Position paper Ingrado t.b.v. rondetafelgesprek Thuiszitters en thuisonderwijs d.d. 23 mei 2024
plek wordt geboden. Leerplichtambtenaren proberen jongeren en hun ouders en scholen en samenwerkingsverbanden te ondersteunen bij het vinden van oplossingen voor verzuim en kijken daarbij vooral naar het leerrecht van de jongere. Zij werken vanuit de...
2024D19323
Position paper J. Sperling t.b.v. rondetafelgesprek Thuiszitters en thuisonderwijs d.d. 23 mei 2024
gewetensbezwaren tegen schoolonderwijs op grond van godsdienst. Aan die regeling zitten veel nadelen. Ten eerste weet de overheid niet of kinderen van vrijgestelde ouders onderwijs krijgen en of dit onderwijs van voldoende kwaliteit is. Ten tweede...
2024D19324
Position paper LBVSO t.b.v. rondetafelgesprek Thuiszitters en thuisonderwijs d.d. 23 mei 2024
jaar (=2.448.860) en wanneer men dan prevalentiecijfer 3% met autisme aanhoudt, zijn er 73.500 kinderen tussen de 5-18 met autisme en dan kom je bij 1 op 6 hiervan die thuiszitter is op: 12.250 leerlingen met...
2024D18955