Rondetafelgesprek : Misleidende influencers

De vergadering is geweest

11 december 2024
16:00 - 18:15 uur
Locatie: Groen van Prinstererzaal
Commissie: Digitale Zaken
Tweede herziene convocatie i.v.m. nieuw ontvangen position papers *)   

Bijlage

Deelnemers

  • J.J.T.M. Valize (PVV)
  • R.M. Dral (VVD)
  • J.P.S. Six Dijkstra (NSC)
  • J.J. van der Werf (D66)

Agendapunten

  1. 1

    Blokindeling rondetafelgesprek misleidende influencers op 11 december 2024 van 16.00 tot 18.15 uur

    Blok 1: verdienmodel van influencers (van 16 tot 16.45 uur)
    • Universiteit van Amsterdam - Dr. Eva van Reijmersdal, universitair hoofddocent Persuasieve Communicatie
    • TikTok - Thierry Marchand, senior Manager Public Policy Benelux
    • Adriaan ter Braack, wetenschapsjournalist
    • Bits of Freedom - Lotje Beek, beleidsadviseur

    Blok 2: handhaving en regelgeving (van 16.45 tot 18.15 uur)
    • Joost Bouhof, influencer/ creative marketeer
    • Wes van Os, manager NikkieTutorials
    • Risk Factory - Nick Boersma, programmamanager
    • Autoriteit Consument & Markt (ACM) - Dries A.G.A. (Dries) Cuijpers, coördinator digitaal bij de Directie Consumenten
    • Autoriteit Financiële Markten (AFM) - Jan Boerboom, hoofd Marktintegriteit en Handhaving
    • Stichting Reclame Code - Otto van der Harst, directeur
    • Commissariaat voor de Media - Doran Houthoff, hoofd Toezicht
  2. 2

    Position papers

    Te behandelen:

    Loading data

    Loading data

    Loading data

    Loading data

    Loading data

    Loading data

    Loading data

    Loading data