Privacyverklaring gebruik persoonsgegevens door het College van onderzoek integriteit

Op deze pagina leest u wat het College en het secretariaat van het College met uw gegevens doen als u een melding doet.

Welke gegevens? 

Het College verwerkt niet meer gegevens dan nodig zijn voor de behandeling van uw melding. U kunt uw melding via het webformulier indienen. U bent verplicht om uw naam, adres en e-mailadres in te vullen. Zonder deze gegevens wordt uw melding niet in behandeling genomen. Het College vraagt u ook om uw telefoonnummer,  het is niet verplicht dit te vermelden. Indien u uw melding per brief doet, dient u ook uw naam en, adres te vermelden, uw telefoonnummer is optioneel. Als u in uw omschrijving van de melding persoonsgegevens (van anderen) noemt of documenten meestuurt die persoonsgegevens bevatten, dan verwerkt het College ook die gegevens.

Waarom gebruikt het College uw gegevens?

De gevraagde gegevens gebruikt het College om contact met u te kunnen opnemen. Ook worden deze gebruikt om u een reactie te geven op uw melding en eventueel een besluit naar aanleiding van de melding te kunnen nemen. Voor behandeling van uw melding is het noodzakelijk uw naam en de aard van de melding aan het Kamerlid te sturen waarover uw melding gaat. Zo krijgt het Kamerlid de mogelijkheid om richting het College te reageren op uw melding. De gegevens worden voor geen ander doel gebruikt. Het College verstrekt uw contactgegevens niet aan het Kamerlid. Uw naam zal worden geanonimiseerd bij de rapportage die na het onderzoek wordt opgesteld.

Mag het College uw gegevens gebruiken?

Het College mag uw persoonsgegevens gebruiken, omdat dit noodzakelijk is voor het uitvoeren van zijn taken van algemeen belang. Uw gegevens zijn beveiligd. Het College heeft passende maatregelen genomen om uw persoonsgegevens te beveiligen tegen verlies of onbevoegde toegang.

Hoe lang bewaart het College uw gegevens?

Het College bewaart uw gegevens 10 jaar.