36600-VIII-85 Motie van het lid Martens-America over onderzoek naar de informele rol van bedrijfsvakscholen en de rol die zij kunnen spelen in het formele aanbod
36600-VIII-81 Motie van het lid Kisteman over de invoering van een verplichte leeslijst met jeugdliteratuur betrekken bij de herijking van de kennisbasis taal
36600-VIII-82 Motie van het lid Kisteman over een traject dat het voor professionals uit het bedrijfsleven mogelijk maakt om naast hun werk praktijklessen te geven
36600-VIII-104 Motie van het lid Stoffer over een professionele richtlijn die bevordert dat leidinggevenden, lerarenopleiders en inspecteurs zelf ervaring hebben en houden met het geven van onderwijs
36600-VIII-91 Motie van de leden Soepboer en Ceder over de huidige regeling onderwijsregio's terugbrengen tot een structurele stimuleringsregeling voor regionale samenwerking
27923-484 Gewijzigde motie van de leden Paternotte en Rooderkerk over wettelijk borgen dat leraren de eerste drie jaar voor de klas na de initiƫle opleiding ondersteund kunnen worden door hun lerarenopleiding (t.v.v. 27923-479)
27923-469 Motie van het lid Van Zanten c.s. over inventariseren in hoeverre de aanbevelingen uit "Meer Meesters?" zijn uitgevoerd en een plan van aanpak opleveren voor aanbevelingen die nog actie behoeven
27923-476 Motie van de leden Stoffer en Ceder over in samenspraak met het onderwijsveld duidelijkheid bieden over een onafhankelijke evaluatie van de onderwijsregio's
27923-467 Motie van het lid Ceder c.s. over in overleg met onderwijsorganisaties concrete afspraken maken om het aandeel mannen voor de klas te verhogen
27923-473 Motie van het lid De Kort c.s. over vaart maken met het wetsvoorstel en twee nieuwe pabo-opleidingen inrichten die opleiden tot gespecialiseerde lesbevoegdheden
36136-13 Motie van het lid Martens-America c.s. over een onderzoek naar de mogelijkheid voor toekomstige leraren om een zijinstroomtraject met een hbo-diploma af te ronden
27923-451 Motie van de leden Kwint en Westerveld over een actieplan om de stille reserve actief te benaderen en terugkeer in het onderwijs zo aantrekkelijk mogelijk te maken