E-mailprocedure : Uitstel AO en technische briefing Algemene Rekenkamer Investeringsagenda Belastingdienst
De vergadering is geweest
9 oktober 2017
12:00 uur
12:00 uur
Commissie:
Financiƫn
Van: Tielens - Tripels, (Patricia)
Verzonden: maandag 9 oktober 2017 12:15
Aan: GC-Commissie-FIN
Onderwerp: Uitkomst emailprocedure: Het algemeen overleg belastingdienst verplaatsen in verband met mogelijke samenloop plenair debat over het regeerakkood
Geachte (plv.) leden van de vaste commissie voor Financien,
Gelet op de ontvangen reacties kan ik u meedelen dat onderstaand verzoek wordt gesteund door een overgrote meerderheid van de fracties.
Dit impliceert dat voor het algemeen overleg inzake de Herijking Investeringsagenda Belastingdienst een nieuwe datum zal worden gezocht direct na het herfstreces;
De technische briefing van de AR doorgang zal vinden en wordt gehouden op woensdag 11 oktober van 14.00 tot 15.00 uur.
Met vriendelijke groet,
Patricia Tielens-Tripels
Mr Patricia F.L.M. Tielens-Tripels
Waarnemend griffier van de vaste commissie voor Financien
Griffier van de parlementaire ondervragingscommissie fiscale constructies
Mfn-Registermediator
------
Van: Tielens - Tripels, (Patricia)
Verzonden: vrijdag 6 oktober 2017 20:46
Aan: GC-Commissie-FIN
Onderwerp: Uitstel algemeen overleg belastingdienst in verband met mogelijke samenloop plenair debat over het regeerakkood.
Geachte leden van de vaste commissie voor Financien,
Zie onderstaand verzoek van het lid Leijten het algemeen overleg op 12 oktober 2017 inzake de Herijking Investeringsagenda Belastingdienst uit te stellen in verband met het te verwachten plenaire debat aanstaande donderdag 12 oktober over het regeerakkoord.
De technische briefing van de AR op woensdag 11 oktober, voorafgaand aan de procedurevergadering, kan wel doorgang vinden.
Gelieve voor maandag 9 oktober 2017 te 12.00 uur aangeven of u instemt met het verzoek tot uitstel van het algemeen overleg op donderdag 12 oktober 2017 inzake de Herijking investeringsagenda Belastingdienst.
Met vriendelijke groet,
Patricia Tielens-Tripels
--------------------------------
Van: Commissie Financien
Verzonden: vrijdag 6 oktober 2017 15:11
Aan: GC-Commissie-FIN
Onderwerp: Spoed e-mailprocedure - briefing Rekenkamer tussenstand Investeringsagenda
Aan de leden van de vaste commissie voor Financiën
Geachte leden,
De Algemene Rekenkamer is voornemens woensdag 11 oktober 2017 het rapport ‘Tussenstand Investeringsagenda Belastingdienst’ te publiceren. Het rapport bevat de stand van zaken medio 2017 in aanvulling op de informatie uit het verantwoordingsonderzoek van mei jl. (34725-IX-2): onder andere financiële gegevens met betrekking op de afgelopen 2,5 jaar en de middellange termijn. Verder gaat de Algemene Rekenkamer beschouwend in op de herijkingsdocumenten die de staatssecretaris naar de Kamer heeft gestuurd (31066-378). Het algemeen overleg over de herijking van de Investeringsagenda Belastingdienst staat gepland voor donderdag 12 oktober van 13.00-16.00 uur.
De Algemene Rekenkamer biedt aan woensdag 11 oktober 2017 van 14.00-15.00 een besloten technische briefing te verzorgen voor de leden van de vaste commissie voor Financiën.
Gelieve voor maandag 9 oktober 2017 te 10.00 uur aangeven of u instemt met het organiseren van deze technische briefing (graag een Allen beantwoorden op dit emailbericht). Spoedig daarna zal ik u informeren of het voorstel is aangenomen*. Gelieve daarbij tevens aangeven of u zelf aanwezig zal zijn.
Met vriendelijke groet,
Henk van Zuilen
Adjunct-griffier van de vaste commissie voor Financiën
*Toelichting
De e-mailprocedure is geregeld in artikel 36, vierde lid, van het Reglement van Orde, luidende:
4. Indien een voorstel eenvoudig en spoedeisend van aard is, kunnen de leden van de commissie langs schriftelijke weg over dat voorstel besluiten. De voorzitter van de commissie beslist of een voorstel eenvoudig en spoedeisend van aard is. Het besluit, bedoeld in de eerste volzin, wordt genomen als ware de Kamer in voltallige samenstelling bijeen en zou zij stemmen als bedoeld in artikel 69, derde lid.
Dit betekent dat in een e-mailprocedure een voorstel is aangenomen indien het door een absolute Kamermeerderheid wordt gesteund.
Verzonden: maandag 9 oktober 2017 12:15
Aan: GC-Commissie-FIN
Onderwerp: Uitkomst emailprocedure: Het algemeen overleg belastingdienst verplaatsen in verband met mogelijke samenloop plenair debat over het regeerakkood
Geachte (plv.) leden van de vaste commissie voor Financien,
Gelet op de ontvangen reacties kan ik u meedelen dat onderstaand verzoek wordt gesteund door een overgrote meerderheid van de fracties.
Dit impliceert dat voor het algemeen overleg inzake de Herijking Investeringsagenda Belastingdienst een nieuwe datum zal worden gezocht direct na het herfstreces;
De technische briefing van de AR doorgang zal vinden en wordt gehouden op woensdag 11 oktober van 14.00 tot 15.00 uur.
Met vriendelijke groet,
Patricia Tielens-Tripels
Mr Patricia F.L.M. Tielens-Tripels
Waarnemend griffier van de vaste commissie voor Financien
Griffier van de parlementaire ondervragingscommissie fiscale constructies
Mfn-Registermediator
------
Van: Tielens - Tripels, (Patricia)
Verzonden: vrijdag 6 oktober 2017 20:46
Aan: GC-Commissie-FIN
Onderwerp: Uitstel algemeen overleg belastingdienst in verband met mogelijke samenloop plenair debat over het regeerakkood.
Geachte leden van de vaste commissie voor Financien,
Zie onderstaand verzoek van het lid Leijten het algemeen overleg op 12 oktober 2017 inzake de Herijking Investeringsagenda Belastingdienst uit te stellen in verband met het te verwachten plenaire debat aanstaande donderdag 12 oktober over het regeerakkoord.
De technische briefing van de AR op woensdag 11 oktober, voorafgaand aan de procedurevergadering, kan wel doorgang vinden.
Gelieve voor maandag 9 oktober 2017 te 12.00 uur aangeven of u instemt met het verzoek tot uitstel van het algemeen overleg op donderdag 12 oktober 2017 inzake de Herijking investeringsagenda Belastingdienst.
Met vriendelijke groet,
Patricia Tielens-Tripels
--------------------------------
Van: Commissie Financien
Verzonden: vrijdag 6 oktober 2017 15:11
Aan: GC-Commissie-FIN
Onderwerp: Spoed e-mailprocedure - briefing Rekenkamer tussenstand Investeringsagenda
Aan de leden van de vaste commissie voor Financiën
Geachte leden,
De Algemene Rekenkamer is voornemens woensdag 11 oktober 2017 het rapport ‘Tussenstand Investeringsagenda Belastingdienst’ te publiceren. Het rapport bevat de stand van zaken medio 2017 in aanvulling op de informatie uit het verantwoordingsonderzoek van mei jl. (34725-IX-2): onder andere financiële gegevens met betrekking op de afgelopen 2,5 jaar en de middellange termijn. Verder gaat de Algemene Rekenkamer beschouwend in op de herijkingsdocumenten die de staatssecretaris naar de Kamer heeft gestuurd (31066-378). Het algemeen overleg over de herijking van de Investeringsagenda Belastingdienst staat gepland voor donderdag 12 oktober van 13.00-16.00 uur.
De Algemene Rekenkamer biedt aan woensdag 11 oktober 2017 van 14.00-15.00 een besloten technische briefing te verzorgen voor de leden van de vaste commissie voor Financiën.
Gelieve voor maandag 9 oktober 2017 te 10.00 uur aangeven of u instemt met het organiseren van deze technische briefing (graag een Allen beantwoorden op dit emailbericht). Spoedig daarna zal ik u informeren of het voorstel is aangenomen*. Gelieve daarbij tevens aangeven of u zelf aanwezig zal zijn.
Met vriendelijke groet,
Henk van Zuilen
Adjunct-griffier van de vaste commissie voor Financiën
*Toelichting
De e-mailprocedure is geregeld in artikel 36, vierde lid, van het Reglement van Orde, luidende:
4. Indien een voorstel eenvoudig en spoedeisend van aard is, kunnen de leden van de commissie langs schriftelijke weg over dat voorstel besluiten. De voorzitter van de commissie beslist of een voorstel eenvoudig en spoedeisend van aard is. Het besluit, bedoeld in de eerste volzin, wordt genomen als ware de Kamer in voltallige samenstelling bijeen en zou zij stemmen als bedoeld in artikel 69, derde lid.
Dit betekent dat in een e-mailprocedure een voorstel is aangenomen indien het door een absolute Kamermeerderheid wordt gesteund.
Bijlage
Agendapunten
-
1
Verzoek van het lid Leijten (SP) om het algemeen overleg op 12 oktober 2017 inzake de Herijking Investeringsagenda Belastingdienst uit te stellen in verband met het te verwachten plenaire debat aanstaande donderdag 12 oktober over het regeerakkoord.
Te behandelen:
Loading data