Procedurevergadering : Procedurevergadering

De vergadering is geweest

26 april 2012
10:30 - 11:15 uur
Locatie: Groen van Prinstererzaal
Commissie: Defensie

Bijlagen

Deelnemers

  • M.P.M. Holtackers (CDA)
  • M.M. Hernandez (PVV)
  • R.W. Knops (CDA)
  • A. Bosman (VVD)
  • J.H. ten Broeke (VVD)
  • A. El Fassed (GroenLinks)

Agendapunten

  1. 1

    De voorzitter deelt mee dat hij namens de commissie een excuusbrief heeft gestuurd naar de organisatoren van het afgelaste werkbezoek CLSK Frysian Flag van 20 april jl.

  2. 2

    Brievenlijst

  3. 3

    Driemaandelijkse rapportage inzet Vessel Protection Detachment (VPD)

    Te behandelen:

    Loading data
  4. 4

    Verslag Raad Buitenlandse Zaken met ministers van Defensie op 22 maart 2012

    Te behandelen:

    Loading data
  5. 5

    Evaluatie project vervanging vuurmonden M114/39 – M109A2/90 / Pantserhouwitser 2000 (PzH 2000)

    Te behandelen:

    Loading data
  6. 6

    Toestemming tot het uitnodigen van de ambtelijke leden van de werkgroepen Doorn en Vlissingen voor de rondetafelgesprekken met de commissie over de (toekomstige) locatie van de Marinierskazerne

    Te behandelen:

    Loading data
  7. 7

    Uitstel integrale stand van zakenbrief over het Defensievastgoed

    Te behandelen:

    Loading data
  8. 8

    Aanpassing regeling inzet Vessel Protection Detachments (VPD)

    Te behandelen:

    Loading data
  9. 9

    Aanbieding jaarverslag van de Militaire inlichtingen- en veiligheidsdienst (MIVD) voor 2011

    Te behandelen:

    Loading data
  10. 10

    Reactie op verzoek Eijsink over de repatriëring van een sergeant uit Kunduz

    Te behandelen:

    Loading data
  11. 11

    Uitstel kabinetsreactie op het AIV-advies over Europese defensiesamenwerking te ontvangen

    Te behandelen:

    Loading data
  12. 12

    Gastspreker Leergang Beleidsontwikkeling Defensie

    Verzoek om een gastspreker voor de Leergang Beleidsontwikkeling Defensie voor vrijdag 21 september 2012, vrijdag 21 december 2012 en vrijdag 22 maart 2013.

    Dit vindt plaats op het Instituut Defensie Leergangen te Den Haag van 11.00 tot 12.30 uur.

    Besluit: Per mail deelname van 21 september 2012 inventariseren. De overige data zullen na de verkiezingen aan de nieuw samengestelde commissie worden voorgelgd.
     

  13. 13

    Uitgaande commissiebrieven waarvan de reactietermijn verstreken is

    • Marinecomplex nieuwe haven 
    • Antwoorden op de feitelijke vragen inzake resultaten van het UMCG betrouwbaarheidsonderzoek naar de schattingsmethodiek van het PTSS-procotol
    • Antwoorden op de feitelijke vragen inzake het afschrift van uw brief aan de Bond voor Nederlandse Militaire Oorlgs- en Dienstslachtoffers
       
  14. 14

    Vaststellen datum inbreng feitelijke vragen lokatie Marinierskazerne Vlissingen/Doorn

    Te behandelen:

    Loading data
  15. 15

    Werkzaamheden van de commissie

    • 02-05-2012 12.00 - 12.00 Inbreng feitelijke vragen Jaarrapportage ‘Vervanging pantservoertuigen M577 en YPR’.
    • 02-05-2012 12.00 - 12.00 Inbreng feitelijke vragen Evaluatie project Fennek MRAT/AD
    • 03-05-2012 10.00 - 13.00 Werkbezoek Medaille-uitreiking Hr.Ms.Evertsen te Den Helder

    Meireces 27 april tot en met 14 mei 2012

    • 16-05-2012 09.00 - 12.00 Werkbezoek SPEER (tot nader order uitgesteld)
    • 16-05-2012 11.30 - 13.00 Procedurevergadering Extra Procedurevergadering
    • 21-05-2012 09.00 - 17.00 Werkbezoek CZSK Gatorex Frogdrill (geannuleerd)
    • 24-05-2012 10.30 - 11.15 Procedurevergadering
    • 23-05-2012 15.00 - 17.00 Algemeen overleg Personeel
    • 30-05-2012 12.00 - 12.00 Inbreng feitelijke vragen Slotwet Ministerie van Defensie
    • 30-05-2012 12.00 - 12.00 Inbreng feitelijke vragen Jaarverslag Ministerie van Defensie 2011
    • 30-05-2012 12.00 - 12.00 Inbreng feitelijke vragen Rapport bij het Jaarverslag Ministerie van Defensie 2011
    • 30-05-2012 13.00 - 15.00 Algemeen overleg MIVD
    • 06-06-2012 15.00 - 16.30 Gesprek AIV/CAVV
    • 07-06-2012 10.30 - 11.15 Procedurevergadering
    • 14-06-2012 15.00 - 17.30 Algemeen overleg Materieel
    • 20-06-2012 13.00 - 16.00 Wetgevingsoverleg Slotwet, Jaarverslag en Rapport ARK
    • 21-06-2012 10.30 - 11.15 Procedurevergadering
    • 25-06-2012 12.00 - 17.30 Notaoverleg Veteranen
    • 27-06-2012 16.30 - 20.30 Algemeen overleg Voortgang politietrainingsmissie Kunduz
    • 30-06-2012 09.00 - 17.00 Veteranendag
    • 04-07-2012 14.00 - 17.00 Algemeen overleg Voortgang vervanging F-16
    • 05-07-2012 10.30 - 11.15 Procedurevergadering

    Zomerreces 6 juli tot en met 3 september 2012

    • 07-09-2012 09.00 - 17.00 Werkbezoek KMar District Zuid @migo-Boras (geannuleerd)
    • 05-10-2012 09.00 - 17.00 Werkbezoek CDC Paresto en IVENT (geannuleerd)

    Herfstreces 12 oktober tot en met 22 oktober 2012

    • Werkbezoek VS in herfstreces (geannuleerd)
    • 02-11-2012 09.00 - 17.00 Werkbezoek DMO (OPS room van JCG in Stroe) (geannuleerd)
    • 06-12 - 07-12 Werkbezoek CLSK Life Fire exercise (6 december) / CLSK HWIC Strike (7 december) (geannuleerd)

    Kerstreces 21 december tot en met 14 januari 2013
     

  16. 16

    Werkzaamheden van de commissie

    De commissie besluit om:

    • Alle voor 2012 geplande werkbezoeken van de commisie te annuleren
    • Het gesprek met de AIV/CAVV van 15 mei 2012 te verplaatsen naar een later moment na het meireces
    • Het tot nader order uitgestelde algemeen overleg Kustwacht Carabisch gebied op korte termijn te plannen.