50PLUS wil kwaliteitsverbetering bij BelastingTelefoon

28 maart 2017, mondelinge vragen - De kwaliteit van de dienstverlening van de BelastingTelefoon houdt nog steeds te wensen over. Van Rooijen (50PLUS) vraagt staatssecretaris Wiebes (Financiën) wat hij daaraan gaat doen.

Mensen die de BelastingTelefoon bellen voor advies, krijgen lang niet altijd het goede antwoord. Van Rooijen wijst Wiebes op een onderzoek van de Consumentenbond. Op twintig van de vijftig gestelde vragen aan de BelastingTelefoon kreeg men een fout antwoord.

Volgens Wiebes gaat het om een steekproef van de Consumentenbond. Uit uitgebreider onderzoek blijkt volgens hem dat de percentages goede antwoorden veel hoger zijn. Maar de staatssecretaris geeft toe dat het nog niet goed genoeg gaat bij de BelastingTelefoon. "Dat hangt ook mij de keel uit."

Inmiddels beantwoorden gewone medewerkers van de BelastingTelefoon alleen nog maar vragen waarbij de antwoorden letterlijk in hun computer staan. Een team specialisten beantwoordt alle andere vragen.

Zie ook:

  • Het overzicht van de laatste debatten in het kort
  • De geredigeerde woordelijke verslagen van Kamervergaderingen (het stenogram). Deze zijn maximaal vier uur na het uitspreken beschikbaar.