Procedurevergadering : Procedurevergadering (hybride)
De vergadering is geweest
31 maart 2022
10:45 - 11:30 uur
10:45 - 11:30 uur
Locatie:
Klompézaal
Commissie: Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
Commissie: Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
Bijlagen
Deelnemers
-
P.H. van Meenen (D66)
-
H. van der Molen (CDA)
-
E.M. Westerveld (GroenLinks)
-
M.L.J. Paul (VVD)
Agendapunten
-
1
Verzoek bij commissie-regeling van werkzaamheden d.d. 31-3-2022
Te behandelen:
Loading dataLoading dataLoading data -
2
Verzoek om inbreng schriftelijk overleg over Factsheet sociale veiligheid d.d. 6 april met enkele dagen uit te stellen i.v.m. nog te ontvangen stuk van ISO
De commissie stemt in met het verzoek. -
3
Verzoek om petitieaanbieding door de Gezamenlijke Gezondheidsfondsen te organiseren voorafgaand aan het commissiedebat Curriculumontwikkeling
De commissie stemt in met het verzoek. -
4
Brievenlijst
-
5
Uitvoering motie van de leden Pieter Heerma en Marijnissen over in kaart brengen van de mogelijkheden voor een nieuw Nationaal Historisch Museum
Te behandelen:
Loading data -
6
Onderzoeksrapport van ResearchNed over de kosten van zij-instroomtrajecten in het onderwijs
Te behandelen:
Loading data -
7
Cijfers voortijdig schoolverlaten schooljaar 2020-2021
Te behandelen:
Loading data -
8
Verslag van een schriftelijk overleg over het Nationaal Programma Onderwijs: voortgang najaar 2021
Te behandelen:
Loading dataLoading data -
9
Bijsturing NP Onderwijs: verdeling middelen en verlenging van de bestedingstermijn
Te behandelen:
Loading data -
10
Reactie op verzoek commissie inzake verzoekonderzoek Algemene Rekenkamer naar besteding NPO-middelen
Te behandelen:
Loading data -
11
Brief van het lid Kwint inzake overname van de mede-verdediging van het initiatiefvoorstel
Te behandelen:
Loading data -
12
Voorhang ontwerpbesluit tot wijziging van het Besluit register onderwijsdeelnemers in verband met het uitbreiden van de wettelijke grondslagen voor de verwerking van gegevens in het kader van het register onderwijsdeelnemers (herdruk)
Te behandelen:
Loading data -
13
Verslag van een schriftelijk overleg over de voorhang ontwerpbesluit tot wijziging van het Besluit register onderwijsdeelnemers in verband met het uitbreiden van de wettelijke grondslagen voor de verwerking van gegevens in het kader van het register onderwijsdeelnemers
Te behandelen:
Loading data -
14
Verslag houdende een lijst van vragen en antwoorden inzake Derde incidentele suppletoire begroting inzake extra middelen examens en steunpakket voor de culturele en creatieve sector in januari in verband met COVID-19
Te behandelen:
Loading dataLoading data -
15
Verslag van een schriftelijk overleg over de Financiële Positie van het Onderwijs 2020
Te behandelen:
Loading dataLoading data -
16
Antwoorden op vragen commissie over versterken toegankelijkheid pabo en voorhang Besluit experiment bijzondere nadere vooropleidingseisen opleiding tot leraar basisonderwijs
Te behandelen:
Loading dataLoading data -
17
Hoofdlijnen herinvoering basisbeurs en tegemoetkoming studenten
Te behandelen:
Loading data -
18
Rapport "De kwaliteit van het hoger onderwijs ten tijde van Covid-19"
Te behandelen:
Loading data -
19
Schooladvisering en eindtoetsing po 2022
Te behandelen:
Loading data -
20
Stand van zaken over de subsidie Impuls en Innovatie Bewegingsonderwijs
Te behandelen:
Loading data -
21
Verslag Informele EU Jeugd- en Onderwijsraad (OJCS) - 27 januari 2022
Te behandelen:
Loading data -
22
Geannoteerde agenda van de virtuele bijeenkomst van Onderwijsministers over de situatie in Oekraïne van 16 maart 2022
Te behandelen:
Loading data -
23
Verslag informele OJCS-Raad (cultuur/AV) van 7 en 8 maart 2022
Te behandelen:
Loading dataLoading data -
24
Aanbieding rapport 'Naar hoogwaardig digitaal onderwijs' van Rathenau Instituut
-
25
Commissieactiviteiten
- ma 04-04-2022 10.00 - 17.00 Notaoverleg Hoofdlijnen herinvoering basisbeurs en tegemoetkoming studenten
- di 05-04-2022 13.15 - 13.30 Petitie Samenwerkende Gezondheidsfondsen over structureel verankeren sociaal emotionele vaardigheden in onderwijscurriculum
- wo 06-04-2022 10.00 - 13.30 Commissiedebat Curriculum funderend onderwijs po/vo
- wo 06-04-2022 14.30 - 15.30 Technische briefing Onderwijsraad m.b.t. advies 'Publiek karakter voorop'
- do 07-04-2022 10.00 - 10.00 Inbreng verslag (wetsvoorstel) Intrekking van de Archiefwet 1995 en vervanging door de Archiefwet 2021 (Archiefwet 2021)
- do 07-04-2022 10.00 - 12.30 Commissiedebat Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO)
- vr 08-04-2022 10.00 - 10.00 Inbreng schriftelijk overleg Factsheet sociale veiligheid hoger onderwijs van de Inspectie van het Onderwijs (IvhO)
- do 14-04-2022 10.15 - 11.15 Procedurevergadering (hybride)
- do 14-04-2022 13.00 - 16.30 Rondetafelgesprek Wetenschappers culturele en creatieve sector
- do 14-04-2022 17.00 - 18.30 Werkbezoek Onderwijsraad over het advies Extern toezicht en het werkprogramma van de Onderwijsraad toegelicht
- wo 20-04-2022 09.30 - 12.30 Commissiedebat Bevindingen Inspectie van het Onderwijs over Stichting voor Persoonlijk Onderwijs (SvPO)
- di 10-05-2022 17.00 - 18.00 Technische briefing Advies ‘Archeologie bij de tijd’ van de Raad voor Cultuur
- do 19-05-2022 10.15 - 11.15 Procedurevergadering
- do 02-06-2022 10.15 - 11.15 Procedurevergadering
- do 16-06-2022 09.45 - 10.30 Procedurevergadering
- do 30-06-2022 10.15 - 11.15 Procedurevergadering
- do 07-07-2022 10.15 - 11.15 Procedurevergadering
-
26
Behandeling van de jaarverantwoording over 2021 in de commissies
Te behandelen:
Loading data -
27
Uitnodiging ambassadeursconferentie 16 juni 2022
Te behandelen:
Loading data -
28
Dossier Hoger onderwijs
In de OCW-procedurevergadering van 31 maart jl. heeft de commissie besloten om ten aanzien van alle stukken
in de dossiers hoger onderwijs (en wetenschapsbeleid) in de procedurevergadering van 14 april (nadat het notaoverleg over de Hoofdlijnenbrief Hoger onderwijs en wetenschapsbeleid heeft plaatsgevonden) te bezien of nog aparte commissieactiviteiten gewenst zijn.Te behandelen:
Loading dataLoading dataLoading dataLoading dataLoading dataLoading dataLoading dataLoading dataLoading dataLoading dataLoading dataLoading dataLoading dataLoading dataLoading dataLoading dataLoading dataLoading dataLoading dataLoading dataLoading dataLoading dataLoading dataLoading dataLoading data