Hoorzitting : Hoorzitting Twee werelden, twee werkelijkheden?
De vergadering is geweest
12 september 2016
10:00 - 17:00 uur
10:00 - 17:00 uur
Locatie:
Enquêtezaal
Commissie: Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
Commissie: Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
De leden Van Miltenburg, Mohandis/Asante, Rog en Van Meenen maken deel uit van de voorbereidingsgroep van de hoorzittingen op 9 en 12 september en vormen de delegatie van de commissie vragen zullen stellen aan de genodigden.
Bijlagen
Deelnemers
-
M.R.J. Rog (CDA)
Agendapunten
-
1
Lijst van genodigden blok 1 en 2
WETENSCHAPPERS
Blok 1: 10.00-11.00 (30 minuten pp)
Sociale omgeving van scholieren
- Willem Huijnk, (integratie-)onderzoeker bij het Sociaal Cultureel Planbureau, Den Haag
- Heleen Bouwmans, directeur Innovatie van onderwijsadviesbureau Het ABC, Amsterdam
Blok 2: 11.00-13.00 (30 minuten pp / onderdeel)
Organisaties die scholen helpen
- Kai Pattipilohy, directeur van Diversion, bureau voor maatschappelijke innovatie, Amsterdam
- Klaas Hiemstra, directeur stichting School en veiligheid, Utrecht
- Solange Jacobsen, projectleider Schoolveiligheid bij Bureau Jeugd & Media, Amsterdam
- Peer educators (Diversion)
-
2
Lijst van genodigden blok 3 en 4
PRAKTIJKEXPERTS
Blok 3: 14.00-15.00 (20 minuten pp)
Verhalen van docenten / schoolleiders over succesvolle projecten- Anouk van Butselaar, docente aan het Koning Willem 1 College te Den Bosch
- Richard Toes, directeur locatie Guido de Brès van het Wartburg College te Rotterdam
- Ramazan Cetintas, directeur basisschool Witte Tulp, te Amsterdam
Blok 4: 15.15-16.45 (20 minuten pp)
Vertegenwoordiging besturenorganisaties
- PO-Raad, Vice-voorzitter, Simone Walvisch
- VO-raad, Paul Rosenmöller
- MBO Raad, Otto Jelsma, voorzitter van het Platform Veiligheid van de MBO Raad (tevens voorzitter van het ID College).
- Vereniging Hogescholen (mede namens VSNU), Thom de Graaf
-
3
Beleidsreactie op 'Verkenning dialoog als burgerschapsinstrument'
Te behandelen:
Loading data -
4
Aanbieding Rapport ‘Twee werelden, Twee werkelijkheden’
Te behandelen:
Loading data -
5
Beleidsreactie op onderzoek naar ervaringen leraren bij het gesprek in de klas over maatschappelijke thema's
Te behandelen:
Loading data -
6
Position paper
Te behandelen:
Loading dataLoading dataLoading dataLoading dataLoading data