Geachte leden van de vaste commissie
voor Verkeer en Waterstaat,
Van het lid Roemer (SP) is het
onderstaande verzoek ontvangen
om de minister VW om een reactie te vragen op
het heden verschenen rapport van FNV-bondgenoten “Onderhoud spoor onder
druk” (zie ook het artikel in de bijlage). Het lid Roemer zou die
reactie graag willen ontvangen vóór het AO Reistijdverbetering
spoor/ERTMS/Betuweroute van 29 oktober aanstaande.
Uw voorzitter stelt voor dit verzoek
te honoreren.
Vriendelijk
verzoek om mij heden, 23 oktober 2008, te 16.00 uur te laten weten of u met het
verzoek van de heer Roemer kunt instemmen, via een reply op deze
mail.
Indien op genoemd tijdstip niets van
u is vernomen, wordt aangenomen dat u kunt instemmen met dit verzoek en zal de
minister VW via de commissie gevraagd worden om vóór 29 oktober een reactie te
geven op het FNV-onderzoek “Onderhoud spoor onder
druk”.
Met vriendelijke
groet,
Ivo
Sneep
Griffier
van de vaste commissie voor Verkeer en Waterstaat
DCO
Internationaal en Ruimtelijk
Tweede
Kamer der Staten Generaal
Postbus
20018, 2500 EA Den Haag
Telefoon:
070 318 20 25
Mobiel:
06 18 59 57 16
E-mail:
i.sneep@tweedekamer.nl
-----Oorspronkelijk bericht-----
Van:
Verzonden: donderdag 23 oktober 2008
9:23
Aan:
Onderwerp:
Verzoek om reactie FNV-rapport Spooronderhoud
Geachte voorzitter en leden van de Kamercommissie
Verkeer en Waterstaat,
Graag zou ik de commissie willen verzoeken om een
reactie te vragen van
minister Eurlings op het vandaag gepresenteerde
FNV-rapport
Spooronderhoud voor het AO hierover van volgende week.
Hierbij zou ik
dan ook antwoord willen op de
vragen:
- Wat gaat de minister doen om onveilige situaties te
voorkomen door het
mindere onderhoud van het
spoor?
- Waarom komt er een nieuwe aannemer bij het
spooronderhoud die zich
niet aan de CAO houdt?
- Zijn er nog mogelijkheden om meer spooronderhoud
overdag te doen
zonder dat er hierdoor grote verstoringen
optreden?
- Op wat voor manier gaat de minister proberen om
werknemers in het
spooronderhoud te behouden?
Met vriendelijke groet,